Springen naar inhoud

Foto

Laat slapen, niet kunnen ontbijten.

• Log in om te antwoorden
No replies to this topic

#1 Marga

Marga

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1331 berichten

Geplaatst 09 August 2016 - 09:22 PM

Afgelopen jaren sla ik vaak het ontbijt over, wegens gebrek aan tijd en ik geen eten door mijn keel kan krijgen. Dat komt mede dat bij mij ‘s morgens wat langer duurt voordat ik op gang kom. Maar ook omdat ik ‘s ochtends het liefst zo laat mogelijk op sta.

Om op tijd op school, stage of werk te komen zet ik minstens 3 wekkers, voordat ik pas eruit ga. Dat komen mede omdat ik altijd mijn snooze knop op mijn mobiel uit zet. Dat ik langer wil blijven liggen komt omdat ik ‘s avonds lastig in slaap kom.

‘S avonds doe ik meestal aantal vaste dingen voor het slapen, om mijn dag af te ronden. Tv kijken, roken, op mobiel kijken, proberen in slaap komen. Mocht ik niet in slaap komen luister ik af en toe naar ontspannings oefeningen.

Wat ontspannings oefeningen in houd is mijn spieren op een bepaalde manier aan te spannen en ontspannen, maar daarnaast ook let op je ademhaling. Dat doe ik om mijn gedachtens te verplaatsen, zodat ik minder pieker/de dag doorneem voor het slapen.

Ik ben een vaste slapen, dus daarom dat ik ‘s morgens lastig wakker wordt. Maar ook dat het langer duurd voordat ik mij opgewekt voel. Meestal sla ik ontbijt over en drink ik alleen iets. Pas later rond 10 uur, soms 12 uur eet ik pas iets in vaste vorm, (10 uur koekje, bueno etc. 12 uur brood en of soep).

Dat ik ontbijt over sla komt mede door gebrek aan tijd en het lastig kunnen slikken van eten. Daarom eet ik later op de dag wat meer.

Er staat hier een heel verhaal, maar dat is om je inzicht te geven over het totaal plaatje. Zodat je zelf een idee krijgt hoe het bij mij aan toe gaat voordat ik aan het ontbijten kom en wanneer ik pas ga eten.

Heb ik de volgende vragen:
Zijn er producten die ik in de ochtend snel naar binnen kan krijgen en niet zo droog is als bijvoorbeeld brood?

Is het verstandig naar de huisarts te gaan om dit probleem aan te geven en mogelijk adviezen te krijgen of onderzoek te laten doen?

afvallen

Laat slapen, niet kunnen ontbijten.

#3   Ilse

Ilse

Hulp Addict

• Moderators
  • 1437 berichten
    • Tijd online: 21u 14m 21s
  • Verdient met met:Internet

Geplaatst op Vandaag, 13:27

Wellicht een beetje offtopic maar wellicht dat je hier wat aan hebt..

Mijn dieet geschiedenis is eigenlijk dezelfde als van bijna ieder ander. Ik heb in de afgelopen 10 jaar al van alles gevolgd. Soms met goede resultaten maar vaak daarna dan komt het probleem.

Weer terug naar gewoon “gezond” eten is het moeilijkste. Toen ik vorig jaar de 80 kilo was gepasseerd moest het roer om. Ook toen begon ik weer vol goede moed aan een dieet in combinatie met veel sporten. Maar steeds vaker kreeg ik hevige buikpijn en diarree. Na een maand of 5 aan onderzoeken blijkt dat ik PDS heb. Op aanraden van mijn arts ben ik mij toen gaan verdiepen in mijn voeding. Via diverse sites ben ik terecht gekomen bij de afslankreceptenbijbel.

Na een week had ik geen buikpijn en diarree meer. Het plan heeft mij veel verlichting gegeven. Letterlijk en figuurlijk. Ik ben van de pijn en ongemakken af, maar ook ben ik al 11 kg afgevallen. Dit zelfs zonder nu veel te sporten. Ook voel ik mij veel lekkerder in mijn vel en mijn huid voelt veel beter aan.”

Voelt zich heerlijk in haar vel!:D

Vergelijkbare berichten Collapse

Onderwerp Forum Begonnen door Statestieken Laatste berichteninfo

0 user(s) are reading this topic

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers