Springen naar inhoud


Foto

Graag hulp voor een beginnend fitnesser


  • Log in om te antwoorden
No replies to this topic

#1 Audifan

Audifan

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 5610 berichten

Geplaatst 19 May 2016 - 01:22 PM

Hallo allemaal,
Ik ben een beginnend fitnesser en ik heb een aantal vraagjes. Heb al verschillende topics gelezen met incomplete informatie dus heb geprobeerd het allemaal zo compleet mogelijk te maken. Als doel heb ik cutten, aangezien ik sowieso droger wil worden, daarnaast zou ik natuurlijk graag spier aan willen komen (net zoals iedereen denk ik?). Ik denk dat het met mijn krachttrainingsschema wel goed zit, aangezien deze gemaakt is door een personal trainer. Echter weet ik niet of mijn voeding goed is, graag jullie mening daar over!

Stats:
Pal waarde : ? (Zittend werk om het uur rondlopen met 3x per week krachttraining en 3-8 keer cardiotraining)
Lengte : 190cm
Gewicht : 83kg
Vetpercentage : 20% (nooit officieel gemeten maar het zal rond de 20% liggen)
VVM :66,4kg
Kcal nodig in rust: 2000
Kcalbehoefte à zittend werk/zware training: 2629

Momenteel zit ik in de oplaadfase van creatine, voordat deze begon woog ik ±82,5kg (‘s ochtends gemeten zonder kleren). Door de crea, ben ik wel wat aangekomen maar ik heb vernomen dat dit voornamelijk vocht is? Weet echter niet of dat mijn vetpercentage meting beïnvloed etc.

Eetschema:
06:45 – 250g Magere kwark met 28g whey +
09:00 – 1x Bruine boterham met boter & kipfilet
11:00 – 1x fruitstuk (vaak banaan/sinaasappel of kiwi)
12:30 – 3x Bruine zboterham met kipfilet
15:00 – 1x fruitstuk, 25 gram cashewnoten
18:00 – eten wat de pot schaft
20:00 – 28g whey met water
22:00 – 250g Magere kwark + 25g cashewnoten

Totale voedingswaarde (met gemiddeld avondeten): 2022 kcal

Hoeveelheid x voedingswaarde %van totale kcal
Koolhydraten: 178g x 4 kcal= 712 kcal 35,2%
Eiwitten: 165g x 4kcal = 660 kcal 32,6%
Vetten: 72g x 9kcal= 648 kcal 32,04%

Toevoegingen:
- Naast 1 glas melk tijdens het avondeten drink ik alleen water, minstens 2,5L per dag
- In het weekend drink ik niet vaak alcohol, op de vrijdag sowieso 1 biertje, voor de rest ook weinig
- Aangezien wij weinig vis eten, eet ik 2 visolie capsules per dag. Ik heb mij laten vertellen dat dit goed is voor de vetverbranding rond het middel. Ook heb ik er over na zitten denken om tonijn toe te voegen aan mijn voedingsschema, weet alleen niet precies hoe en of het goed is , graag meningen/ ideën hierover.
-’s avonds eten we regelmatig aardappelen met vlees en groente & vaak 1 keer in de week frituur.
-Had het idee om een extra appel per dag te eten voor extra koolhydraten (verhouding dan meer naar 40-30-30), maar weet niet of ik standaard 3x fruit moet gaan eten i.v.m. fructose.

Trainingsschema:
Cardio (minimaal 3x per week):
Bij mooi weer fiets ik elke dag 40km (woon-werk)
Dinsdag, Donderdag – Voetbaltraining à 1,5 uur
Zondag- Voetbalwedstrijd à 1,5 uur

Krachttraining (3x per week):

Maandag: Leg day + (licht) buik
Barbell squat 3×10
Lunges 3×10
Burpees 2×10
Box Jump 3×20
Barbell calf raise 3×10
————————————————-
Crunches 2×20

Woensdag: Borst,schouders triceps
Bench press 3×10
Push ups 3×10/15
Fly’s 3×10
Weight plate press 3×10
—————————————————
Arnold press 3×8/10
Barbell front raise 3×10
Barbell behind neck press 3×8/10
Dumbel lateral raise 3×8
—————————————————
Dips 3×15

Vrijdag: Rug,biceps,core
Deadlift 3×10
Small pull ups 3×8/10
Barbell bent over row 3×8/10
Dumbel row 3×10
————————————————–
Hammer curls 2×10
Ez bar reverse grip curl 2×10
7-7-7 1×10
————————————————–
Side plank leg raise 2×15
Marine hanging crunches 3×12

Toevoeging:Ik train met een maatje van me, dit zijn richtlijnen, soms doen we wat andere oefeningen en vaak ook wat extra oefeningen.

afvallen

Graag hulp voor een beginnend fitnesser



#3   Ilse

Ilse

    Hulp Addict

  • Moderators
  • 1437 berichten
    • Tijd online: 21u 14m 21s
  • Verdient met met:Internet

Geplaatst op Vandaag, 13:27

Wellicht een beetje offtopic maar wellicht dat je hier wat aan hebt..

Mijn dieet geschiedenis is eigenlijk dezelfde als van bijna ieder ander. Ik heb in de afgelopen 10 jaar al van alles gevolgd. Soms met goede resultaten maar vaak daarna dan komt het probleem.

Weer terug naar gewoon “gezond” eten is het moeilijkste. Toen ik vorig jaar de 80 kilo was gepasseerd moest het roer om. Ook toen begon ik weer vol goede moed aan een dieet in combinatie met veel sporten. Maar steeds vaker kreeg ik hevige buikpijn en diarree. Na een maand of 5 aan onderzoeken blijkt dat ik PDS heb. Op aanraden van mijn arts ben ik mij toen gaan verdiepen in mijn voeding. Via diverse sites ben ik terecht gekomen bij de afslankreceptenbijbel.

Na een week had ik geen buikpijn en diarree meer. Het plan heeft mij veel verlichting gegeven. Letterlijk en figuurlijk. Ik ben van de pijn en ongemakken af, maar ook ben ik al 11 kg afgevallen. Dit zelfs zonder nu veel te sporten. Ook voel ik mij veel lekkerder in mijn vel en mijn huid voelt veel beter aan.”



Voelt zich heerlijk in haar vel!:D


Vergelijkbare berichten Collapse



0 user(s) are reading this topic

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers